Algemene
Algemene voorwaarden van de Gmexpert-overeenkomst
§1 Toepassing op ondernemers en definities van termen
(1) Voor alle leveringen tussen ons en de consument gelden de volgende Algemene Voorwaarden in een
versie die geldig is op het moment van het plaatsen van de bestelling.
Een consument is elke natuurlijke persoon die een juridische transactie aangaat voor doeleinden die niet
voor het grootste deel verband houden met zijn commerciële of individuele zakelijke activiteiten.
§2 Sluiting van de overeenkomst, opslag van de tekst van de overeenkomst
(1) Deze bepalingen met betrekking tot het sluiten van het contract zijn van toepassing op bestellingen via
onze online website gmexpert.nl en andere online verkoopplatformen.
(2) Indien een contract wordt gesloten, wordt het gesloten met Gmexpert Jacek Laski Emmericherstr. 248
D-47533 Kleve.
(3) De presentatie van de goederen in onze onlineshop of andere onlineverkoopplatformen vormt geen
juridisch bindend contractaanbod van onze kant, maar is alleen een niet-bindende uitnodiging voor de
consument om de goederen te bestellen. Bij de bestelling van de gewenste goederen doet de consument
een bindend aanbod om een koopovereenkomst te sluiten.
(4) Na de ontvangst van een bestelling gelden de volgende regels in onze online winkel:
De consument doet een bindend aanbod door de bestelprocedure in onze online winkel succesvol af te
ronden.
De bestelling wordt in de volgende stappen geplaatst:
1) Selectie van de gewenste goederen
2) Bevestig door te klikken op de "Bestel" knop.
3) Controle van de details in de winkelmand
4) Bediening van de knop 'naar het kasregister'
5) Registratie in de online winkel na registratie en het invoeren van de gegevens van de klant (e-mailadres
en wachtwoord).
6) Heronderzoek of correctie van de ingevoerde gegevens.
7) Bindende orderplaatsing door op de knop 'bestel' of 'koop' te klikken.
Door het indrukken van de 'terug'-knop in de internetbrowser, kan de consument zijn informatie
controleren door terug te keren naar de vorige website waar hij de informatie heeft ingevoerd. De
consument heeft de mogelijkheid om fouten te corrigeren of het bestelproces te annuleren door de
internetbrowser te sluiten. Wij zullen de ontvangst van uw bestelling direct bevestigen via een
automatisch gegenereerde e-mail (‘orderbevestiging’). Dit stelt ons in staat om uw aanbod te accepteren.
(5) Opslag van de besteltekst voor bestellingen via onze online winkel: Wij sturen u uw bestelgegevens en
onze algemene voorwaarden elektronisch toe. Op de internetpagina www.gmexpert.nl kunt u op elk
gewenst moment de algemene voorwaarden lezen.
Omwille van veiligheidsredenen zijn de gegevens van uw bestelling niet langer online ter beschikking
stellen.
§3 Ruilprogramma
(1) De aankoop van een versnellingsbak is een bestelling in het kader van het ruilprogramma, wat
betekent dat de bestelde goederen naar u worden verzonden met de verplichting voor u om dezelfde
gebruikte versnellingsbak terug te sturen. Er kan dus van worden uitgegaan dat de eigendomsrechten pas
na teruggave van de te vervangen goederen worden overgedragen (eigendomsvoorbehoud). In het kader
van het ruilprogramma moeten versleten goederen binnen 7 dagen aan de verkoper ter beschikking
worden gesteld voor afhaling. De terugzending van versleten goederen zal gratis gebeuren via een
koeriersdienst die door de verkoper besteld wordt - UPS. Neem contact op met onze klantenservice om de
retourzendinggegevens (datum, plaats) te bepalen.
Totdat u een gebruikt artikel retourneert, bent u alleen de eigenaar van het artikel en niet de rechtmatige
eigenaar. Het eigendom van de goederen blijft voorbehouden aan de verkoper totdat de vervangende
goederen worden geretourneerd. Het eigendomsvoorbehoud geldt niet voor goederen die niet in het kader
van het ruilprogramma worden aangeboden.
De verkoper behoudt zich het recht voor om het oude onderdeel gratis via UPS af te halen alleen op het
adres waar de gekochte goederen werden geleverd. Anders is de klant verplicht om de vrachtbrief voor
terugzending aan de bevoegde persoon of het bedrijf te overhandigen. De verkoper is niet
verantwoordelijk voor eventuele misverstanden die kunnen voortvloeien uit de nalatigheid van deze
verplichting.
(2) Onze verhuurde mortelbakken (originele verpakking/plastic container) zijn uitsluitend bestemd voor
onze goederen en dienen uitsluitend te worden gebruikt voor het doel waarvoor ze zijn bestemd. Zij
worden alleen gebruikt om gebruikte ruilgoederen naar ons op te sturen. De verzending in het kader van
het ruilprogramma vindt plaats binnen 7 dagen. Een boete van 50eur zal in rekening worden gebracht
voor het niet retourneren van de container.
(3) Indien de ruilgoederen niet binnen 7 dagen aan de verkoper worden geretourneerd, heeft de verkoper
het recht om de koper een factuur uit te reikenen van 50% (voor ondernemers) en van 30% (voor
particulieren) van de waarde van de verkochte goederen in het kader van de schadeclaims.+ 49 euro voor
het niet teruggeven van de container.
(4) Een borg van € 39 kan worden aangerekend, die zal worden terugbetaald indien de klant de oude
versnellingsbak binnen een termijn van 7 dagen na ontvangst van de gereviseerde versnellingsbak
terugstuurt.
§4 Prijzen, verzendkosten, betaling, betalingstermijnen
(1) De vermelde prijzen zijn inclusief de wettelijke omzetbelasting en andere prijscomponenten.
Daarnaast moeten alle verzendkosten worden toegevoegd.
(2) De consument kan de goederen vooruit betalen met PayPal of onder rembours.
(3) Indien de consument besluit om vooruit te betalen, verbindt hij zich ertoe de koopprijs direct na het
sluiten van de overeenkomst te betalen.
§5 Levering
(1) Alle door ons aangeboden producten zijn klaar voor onmiddellijke verzending, tenzij anders vermeld
in de productbeschrijving. De verzending vindt uiterlijk binnen 24 uur plaats. In geval van vooruitbetaling
vindt de verzending plaats op de dag na de betalingsopdracht aan de bank die de overschrijving in
rekening brengt en aan alle andere betalingsmethoden op de dag na het sluiten van het contract. Indien de
termijn op een zaterdag, zondag of feestdag afloopt, loopt de termijn af op de eerstvolgende werkdag.
(2) Het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen gaat
niet over op de koper totdat de goederen aan de koper zijn overhandigd, met inbegrip van de aankoop van
goederen van een verzendoptie.
(3) De klant is verplicht de staat van de goederen bij ontvangst te controleren. In geval van schade is de
klant verplicht dit onmiddellijk aan de expediteur te melden. Het ontbreken van kennisgeving sluit de
aansprakelijkheid van de verkoper uit voor schade veroorzaakt tijdens het vervoer of in verband met het
vervoer.
§6 Eigendomsvoorbehoud
Wij behouden ons het eigendom van de goederen voor tot de volledige betaling van de aankoopprijs.
§7 Herroepingsrecht van de consument:
Herroepingsrecht voor consumenten
De consument heeft een herroepingsrecht onder de volgende voorwaarden, waarbij de consument elke
natuurlijke persoon is die een rechtshandeling sluit voor doeleinden die in de meeste gevallen noch
commercieel noch zelfstandig zijn:
Annulering Intrekking
U heeft het recht om zonder opgaaf van redenen binnen veertien dagen van het contract af te zien.
De herroepingstermijn is 14 dagen vanaf de dag waarop de gebruiker of een door hem aangewezen derde,
die niet de vervoerder is, de goederen heeft overgenomen.
Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, dient u contact met ons op te nemen bij Gmexpert Jacek Laski
Emmericherstr. 248 D-47533 Kleve.
E-Mail verkauf@gmexpert.de
(per brief of e-mail) door middel van een duidelijke verklaring van uw besluit om uw contract op te
zeggen. U kunt ook gebruik maken van het bijgevoegde formulier.
Gevolgen van de herroeping.
In geval van opzegging van het contract zullen wij u uw geld terugbetalen, met uitzondering van de
verzendkosten. De terugbetaling vindt onverwijld plaats, maar uiterlijk binnen veertien dagen na
ontvangst van de kennisgeving van herroeping van het contract.
In het geval van een terugbetaling van uw stortingen, zullen wij dezelfde betaalmiddelen gebruiken als in
de oorspronkelijke transactie, tenzij anders overeengekomen met u; in geen geval zullen u extra kosten in
rekening worden gebracht voor de terugbetaling.
Wij kunnen weigeren uw betaling terug te betalen totdat wij de goederen hebben ontvangen of totdat wij
een bewijs van terugzending hebben ontvangen, afhankelijk van wat het eerst komt.
U dient de goederen onmiddellijk aan ons te retourneren en in ieder geval uiterlijk veertien dagen na de
datum waarop u ons in kennis heeft gesteld van de herroeping van deze overeenkomst. De termijn wordt
gehaald als u de goederen vóór het verstrijken van de termijn van veertien dagen verzendt.
Einde van de herroepingsregels
§8 Herroepingsformulier
Model herroepingsformulier (Als u een contract wilt annuleren, vul dan dit formulier in en stuur het
terug) Naar:
Gmexpert Jacek Laski Emmericherstr. 248 D-47533 Kleve
E-Mail verkauf@gmexpert.de
Hierbij geef ik mijn voornemen te kennen om mijn contract voor de aankoop van de onderstaande
goederen (*) / de levering van de onderstaande diensten (*) te herroepen ..............................
Besteld op (*) / ontvangen op (*).................
Naam van de consument(en) .................
Adres van de consument(en) .................
Handtekening van de consument(en) (gebruikers) ...................... Datum ....................
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.
§9 Klachten
(1) Voor zover niet uitdrukkelijk anders is overeengekomen, moeten uw vorderingen in overeenstemming
zijn met de wettelijke bepalingen van het kooprecht.
(2) Indien u een consument bent, bedraagt de verjaringstermijn voor vorderingen voor gebruikte goederen
- ongeacht de wettelijke bepalingen - één jaar. Deze beperking geldt niet voor schadeclaims die
voortvloeien uit letsel aan leven, lichaam of gezondheid of uit een schending van de contractuele
verplichting, waarvan de uitvoering een goede vervulling van de opdracht mogelijk maakt en waarop de
contractpartner kan vertrouwen (hoofdverplichting), en voor aanspraken op andere schade die het gevolg
is van moedwillige of grove nalatigheid van de gebruiker of zijn medewerkers.
(3) Voor het overige zijn de wettelijke bepalingen van toepassing op klachten.
(4) Als u een ondernemer bent, gelden de wettelijke bepalingen met de volgende wijzigingen: - alleen
onze eigen gegevens en de productbeschrijving van de fabrikant hebben betrekking op de door ons
aangeboden goederen (met uitzondering van reclame en publiciteit). De ondernemer is verplicht de
goederen onmiddellijk en met de nodige zorgvuldigheid te controleren op de aard en het aantal van de
afwijkingen en zichtbare gebreken binnen 7 dagen na ontvangst van de goederen. Om aan deze termijn te
voldoen, moeten de goederen binnen 7 dagen worden geretourneerd. Dit geldt ook voor later ontdekte
verborgen gebreken. In het geval van een schending van de inspectie- en bezwaarplicht is het claimen van
gebreken uitgesloten. De verkoper heeft het recht om naar eigen goeddunken gebreken te herstellen door
reparatie of vervanging. In geval van reparatie zijn wij niet verplicht extra kosten te dragen voor het
verzenden van de goederen naar een andere plaats dan de plaats van hun beoogde gebruik. In geval van
dubbele vervanging van de goederen kan de koper naar eigen goeddunken een vermindering van de prijs
van de goederen eisen of zich terugtrekken uit de koopovereenkomst.
- De waarborgperiode is één jaar vanaf de datum van levering van de goederen.
§10 Garantie
De omvang van de garantie is:
a. 12 maanden – motoren (ondernemers en particulieren)
b. 12 maanden - versnellingsbakken (ondernemers)
c. 18 maanden - versnellingsbakken (particulieren)
d. 12 maanden – inlaatspruitstukken (ondernemers)
e. 24 maanden - inlaatspruitstukken (particulieren)
De garantieperiode gaat in op de datum van ontvangst van de goederen. De garantie is geldig voor de
hierboven vermelde periode zonder beperkingen van de kilometerstand. Op de aankoop van
consumptiegoederen zijn de algemene bepalingen van het burgerlijk wetboek en de verordeningen van de
Europese Unie van toepassing.
Versnellingsbakken - In geval van ongegronde klachten, d.w.z. indien het object van de overeenkomst
naar behoren functioneert of indien het duidelijk is dat het door de klant is beschadigd, wordt het object
van de overeenkomst teruggestuurd naar de klant en wordt de klant een servicefactuur voor de
uitgevoerde expertise ten bedrage van 66 EUR en voor het transport ten bedrage van maximaal 132 EUR
in rekening gebracht. In het geval van niet-standaard retourzendingen worden de transportkosten
afzonderlijk in rekening gebracht. Bovenstaande bepalingen zijn niet van toepassing op consumenten.
Inlaatspruitstukken - In geval van ongegronde klachten, d.w.z. indien het object van de overeenkomst naar
behoren functioneert of indien het duidelijk is dat het door de klant is beschadigd, wordt het object van de
overeenkomst teruggestuurd naar de klant en wordt de klant een servicefactuur voor de uitgevoerde
expertise ten bedrage van 11 EUR en voor het transport ten bedrage van maximaal 20 EUR in rekening
gebracht. In het geval van niet-standaard retourzendingen worden de transportkosten afzonderlijk in
rekening gebracht. Bovenstaande bepalingen zijn niet van toepassing op consumenten.
§ 11 Informatie over de behandeling van goederen
a. Elke versnellingsbak moet zorgvuldig en professioneel worden gemonteerd, d.w.z. vul de olie met een
slang tot de maximale hoeveelheid is bereikt.
b. Trek niet aan de versnellingskeuzeschakelaar;
c. Controleer of de kabels correct zijn geplaatst en vrij zijn van slijtage;
d. Start het voertuig niet als het op de lift zit en de wielen losjes hangen
e. De eerste keer dat u het voertuig start nadat u de transmissie hebt gemonteerd, moet deze eerst 10
minuten stationair draaien. (WAARSCHUWING: Schakel op dit moment niet in de versnelling);
f. Alle andere werkzaamheden ter vervanging van de transmissie moeten door gekwalificeerd personeel
worden uitgevoerd;
§ 12 Beschadigingen tijdens de garantieperiode
(1) Indien er tijdens de garantieperiode/waarborgperiode schades/gebreken in onze goederen optreden,
dient u onmiddellijk contact op te nemen met de verkoper per e-mail, fax of telefoon, voordat u iets gaat
doen (bijv. demontage/montage of andere reparatiewerkzaamheden).
(2) De transmissie moet compleet (inclusief de geleegde transmissie olie in de daarvoor bestemde
verpakking) bij de verkoper worden afgeleverd in een verpakking die beschermd is tegen beschadiging
tijdens het transport. Een kopie van de factuur moet worden bijgevoegd.
(3) Alle klachten worden uitsluitend gecontroleerd door de serviceafdeling van de verkoper. Het kan niet
worden uitgesloten dat in geval van geschillen een onafhankelijke deskundige zal worden aangesteld om
de bestaande gebreken van de goederen te bevestigen of te betwisten. De kosten van het advies van de
deskundige worden evenredig tussen verkoper en koper gedragen.
(4) Voor de versnellingsbakken verbindt de verkoper zich ertoe de forfaitaire montage- en
demontagekosten te betalen: tot 300,-€ en de verzendingskosten tot 100,-€ en voor de collectoren de
forfaitaire montage- en demontagekosten: tot 100,-€ en de verzendkosten tot 30,-€ indien blijkt dat de aan
de klant geleverde goederen op het moment van overhandiging reeds gebrekkig waren.
(5) De te reclameren goederen (versnellingsbakken, spruitstukken) moeten ter beschikking van de
verkoper worden gesteld voor afhaling op de plaats van de klacht. De koper die recht heeft op de klacht is
verplicht om de verkoper of een vertegenwoordiger van de UPS-koerierdienst die de goederen gratis
ophaalt, toegang te verlenen tot de goederen om ze op te halen, te inspecteren of te onderzoeken. De
grondslag van de aansprakelijkheid is niet van toepassing in geval van een opzettelijke weigering van
toegang. Verkoper dient gedetailleerd op de hoogte te worden gesteld van gebreken en de omstandigheden
waarin deze zich hebben voorgedaan. Vanwege de aard van de eigenschappen van het gekochte artikel,
met name met betrekking tot de verkochte versnellingsbakken, die ter plaatse niet grondig kunnen worden
geïnspecteerd, moet de klant de versnellingsbak op een veilige plaats achterlaten om ze door UPS koerier
te laten ophalen. Neem contact met ons op om alle details van de ophaling te regelen (datum, plaats).
(6) Binnen 14 werkdagen na levering van de goederen aan de verkoper zal een schriftelijk
expertiserapport worden afgegeven. Het rapport wordt dan naar de klachtindiener gestuurd.
(7) Indien uit het rapport blijkt dat de versnellingsbak vrij is van gebreken, is de koper verplicht alle
transportkosten te betalen.
(8) Indien op basis van het rapport wordt vastgesteld dat de versnellingsbak gebreken bevat, behoudt de
koper zijn aanspraken zoals hierboven vermeld.
(9) De klant krijgt dan een storingsvrije bak (- het verhelpen van gebreken) of een andere, soortgelijke
bak in goede staat (levering van het product zonder gebreken - vervanging). Deze diensten zijn ter keuze
van de verkoper.
(10) Retourzending dient plaats te vinden binnen 7 werkdagen na de dag waarop de gebreken van de
geleverde versnellingsbak door ons zijn bevestigd. In uitzonderlijke gevallen behoudt de verkoper zich
het recht voor deze termijn te verlengen tot 14 werkdagen.
(11) Indien op basis van een deskundigenrapport wordt vastgesteld dat de versnellingsbak om de volgende
redenen is beschadigd, en met name door: Mechanische schade veroorzaakt door onjuiste behandeling;
Niet-naleving van de instructies betreffende opslag, structurele veranderingen, onjuiste montage, onjuist
gebruik of onjuist onderhoud, in tegenstelling tot de door ons verstrekte instructies; onjuiste montage,
onjuist gebruik; onjuist onderhoud; schade veroorzaakt door slijtage; schade veroorzaakt door agressieve
stoffen, bijv. scherpe reinigingsmiddelen; Onafhankelijke reconstructie of reparatie (zelfhulp), in het
bijzonder als de reconstructie of reparatie in strijd is met een erkende technische stand of Europese
bepalingen of normen; in dergelijke gevallen zal de koper telefonisch of per e-mail op de hoogte worden
gesteld van de hoogte van de kosten van de reparatie van de bak, de transportkosten en andere daarmee
samenhangende kosten ("na-garantieservice").
(12) Indien de koper schriftelijk of per e-mail akkoord gaat met de service na de garantie, dient de koper
de gerepareerde transmissie of een vervangend model van hetzelfde type te ontvangen. Verzending vindt
plaats binnen 7 werkdagen na de datum waarop de koper de extra kosten accepteert. In sommige gevallen
behoudt de verkoper zich het recht voor deze termijn te verlengen tot 14 werkdagen.
(14) De garantie dekt geen kosten in verband met het defect, zoals: niet-rijklare auto, tijdverlies,
vakantieverlies, brandstofkosten, kosten van telefoongesprekken, zakenreizen, kosten van overnachting,
andere transportmiddelen, schade aan persoonlijke eigendommen, commerciële compensatie,
inkomstenderving, verlies van winst.
(15) Stickers/etiketten en andere verzegelingen op goederen mogen niet worden beschadigd. Dergelijke
schade, die het onmogelijk maakt om de symbolen of de afdruk duidelijk te lezen, zal leiden tot het
verlies van garantie.
(16) De garantie vervalt na het verstrijken van de garantietermijn of als gevolg van een definitieve
rechterlijke beslissing.
§13 Taal van de overeenkomst
De bindende inhoud van het reglement is alleen geldig in het Nederlands.
********************************************************************************
§14 Klantenservice
Onze klantenservice is beschikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur om uw vragen en klachten te
beantwoorden.
E-mail: verkauf@gmexpert.de
§15 Bescherming van persoonsgegevens
(1) In overeenstemming met Verordening 2016/679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van
natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer
van die gegevens, voert de Verkoper de verwerking van persoonsgegevens uit met het oog op de verkoop
en levering van producten en diensten die in deze overeenkomst zijn gespecificeerd.
(2) Door het plaatsen van een bestelling stemt de Klant in met de overdracht van zijn persoonlijke
gegevens aan de databank van GM Expert voor verwerking met het oog op de uitvoering van het contract.
De door de Klant meegedeelde persoonsgegevens en de toestemming voor de verwerking ervan zijn
noodzakelijk voor de uitvoering van de bestelling door de Verkoper. De Klant is verantwoordelijk voor
het niet verstrekken van onjuiste persoonlijke gegevens.
(3) De medebeheerder van uw gegevens is Nowa Fabryka Polska Łukasz Chomiszczak met zetel in 99-
220 Wartkowice, Chodów 8, Polen. Persoonsgegevens worden verzameld en verwerkt met het oog op een
correcte afhandeling van bestellingen, levering, klachtenbehandeling, en in het bijzonder met het oog op
een expertise van de goederen en hun reparatie onder garantie en waarborg. Contactgegevens:
verkauf@gmexpert.de
(4) De gegevens worden beschermd door de wet op de bescherming van persoonsgegevens om te
voorkomen dat derden er toegang toe krijgen.
De persoonsgegevens van de Klant worden alleen verstrekt op het moment van het plaatsen van de
bestelling. Deze gegevens worden onder geen beding aan bedrijven of derden ter beschikking gesteld,
onderaannemers voor levering en verkoop, alsmede autoriteiten die toegang hebben tot de
persoonsgegevens waarop het betrekking zal hebben. Er is geen overdracht buiten de EU gepland.
In het bestelproces worden geen geautomatiseerde besluiten of profilering toegepast.
(5) Iedere Gebruiker die zijn/haar gegevens op enigerlei wijze aan de Eigenaar ter beschikking heeft
gesteld, krijgt van de Eigenaar toegang tot de gegevens en de uitoefening van andere rechten van de
betrokkenen overeenkomstig de wettelijke bepalingen die ter zake gelden, waaronder het recht van de
betrokkenen op:
het recht om de toestemming voor de verwerking van persoonsgegevens in te trekken;
Het recht op informatie over hun persoonsgegevens;
het recht op controle van de verwerking, met inbegrip van het aanvullen, bijwerken, corrigeren en
verwijderen;
het recht om bezwaar te maken tegen verwerking of om de verwerking te beperken;
het recht om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit en andere rechtsmiddelen aan te
wenden om hun rechten te beschermen.
(6) Contact met de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens
Indien u vragen hebt over gegevensbescherming of de uitoefening van uw recht op privacy, kunt u contact
opnemen met de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens: GMexpert,
Emmerichestrasse 248, Kleve, 47533, Duitsland - verkauf@gmexpert.de
§ 16 Slotbepalingen
(1) Indien een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden ongeldig zijn of worden, blijft de
geldigheid van de overige bepalingen onverminderd van kracht.
(2) Op alle bepalingen in dit document is uitsluitend Duits recht van toepassing. Het toepasselijke recht
van het land waar de koper woont, heeft geen invloed op de rechtskeuze.
(3) Indien u een handelaar of een publiekrechtelijke rechtspersoon bent of een rechtspersoon die speciaal
publiekrechtelijk fonds heeft, is onze vestigingsplaats de bevoegde rechtbank voor alle geschillen die
voortvloeien uit overeenkomsten tussen ons en u.
De nieuwe formulering van het reglement is van toepassing vanaf 30 november 2021